SLUŽBY
Dotační poradenství
Specializujeme se na dotace v oblasti výzkumu, vývoje a inovací
Vývoj a inovace považujeme za klíč k úspěchu. Naše klienty provázíme celým inovačním procesem – od analýzy záměrů klienta, vyhledání vhodného druhu podpory, přípravy žádosti o dotaci až po řízení / administraci projektu a jeho úspěšné dokončení.
Naše zkušenosti a odbornost si dovolujeme nabídnout i Vám. Jsme připraveni Vám s celým procesem pomoci, přiblížit Vás k úspěchu, pomoci Vám s chybějícími kapacitami a vyvarovat se zbytečných rizik.
V rámci dotačního poradenství nabízíme tyto služby:
Zpracování žádosti o podporu
Jakmile blíže poznáme Vaše plány a záměry, budeme za Vás již samostatně hlídat aktuální možnosti čerpání různých forem podpory. Ve chvíli, kdy bude určitá podpora dostupná (např. bude otevřena /plánována odpovídající dotační výzva), budeme Vás informovat a následně s Vámi začneme pracovat na přípravě žádosti o podporu.
- specifikace a rozpracování záměru s ohledem na podmínky příslušné formy podpory
- příprava a zpracování veškerých podkladů a dokumentů k získání zvolené podpory
Administrace projektů
Externí řízení projektu
Administrace projektů
Administrativní zajištění realizace jakéhokoli projektu spolufinancovaného veřejnými prostředky má vždy svá specifická pravidla, která se navíc liší nejen mezi různými programy, ale i v rámci různých výzev. Nedodržení těchto pravidel však může vést k sankcím / odnětí dotace.
Z těchto důvodů pro převážnou většinu našich klientů zajišťujeme i službu administrace projektů, která zahrnuje:
Nastavení mechanismů a procesů pro úspěšnou realizaci projektu
Komunikace s orgány spravujícími podporu
Monitoring
Administrace výběrových řízení
Otázku výběrových řízení řešíme už ve fázi přípravy projektu. Během administrace projektu:
- vyhodnotíme nejvhodnější postup výběru dodavatelů v souladu s pravidly příslušného programu podpory
- provedeme Vás celým procesem výběrového řízení
- zpracujeme nezbytnou dokumentaci a komunikaci s účastníky zadávacího řízení
Kontroly
Zakončení projektu + follow-up podpora
Úspěšným zakončením realizace projektu většinou všechny povinnosti nekončí. U většiny dotačních programů ještě běží tzv. doba udržitelnosti. Po skončení projektu proto svým klientům nabízíme i follow-up služby, a sice:
- nastavení systému nezbytné archivace dokumentů týkajících se projektu
- zpracování zpráv o zajištění udržitelnosti projektu (či obdobných reportů)
Podpora manažerského rozhodování
Protože pro většinu klientů realizujeme více projektů najednou, zahrnují naše služby administrace i nadstavbové poradenství, které se týká např.
- Nastavení mechanismů pro kontrolu čerpání tak, aby nedocházelo ke dvojímu financování
- Poradenství v oblasti čerpání veřejné podpory de minimis
- Určování velikosti podniku a zejména pak změny velikosti podniku
- Pravidelná setkání a vyhotovení reportů pro vedení firmy, kde vyhodnotíme dosavadní ekonomické přínosy čerpaných podpor a navrhneme další možné kroky
Krizové řízení
Externí řízení projektu
Projektové řízení vnímáme jako efektivní styl práce, nikoli jako dogma a soubor tabulek, které je nutno za každou cenu přesně dodržovat. Ač jsme certifikovaní projektoví manažeři, každou společnost i projekt vnímáme individuálně a také tak s nimi pracujeme. V duchu naší filosofie poskytujeme i své služby.
V rámci našich služeb nabízíme:
Konzultace projektů a projektového řízení
Při spolupráci s klienty se setkáváme s tím, že jejich projekty nenaplňují očekávání zadavatele, výstupy jsou dodávány opožděně a v nízké kvalitě, projekty nestíhají reagovat na požadované změny.
Naši konzultanti vám zprostředkují nezaujatý náhled na stav vašeho projektu, na problémy, se kterými se potýká, i možnosti pro jeho úspěšné dokončení. Jejich působení vám pomůže získat efektivní výsledky v krátkém časovém horizontu a napomůže i celkovému směřování Vaší společnosti. Způsob jejich zapojení může být cílený a krátkodobý, mají však také zkušenosti a dovednosti pro intenzivní mentorování a vedení vašich pracovníků při řízení projektů.
Externí projektové řízení
Nejčastější příčinou, proč společnosti využívají externí projektové řízení, je nedostatek vlastních zdrojů. Ten může nastat ze dvou různých příčin: jestliže počet spuštěných projektů převyšuje kapacitu interních projektových manažerů, nebo když náročnost a kvalita projektů vytváří nároky na výjimečné projektové manažery, kterých se ve společnosti nedostává.
Druhým důvodem je nutnost odstranění rizik projektu. K pořízení outsourcovaného projektového manažera dochází často v případě, kdy se na projektech začnou vyskytovat problémy (zpoždění, kvalifikace nebo jiné závažné nedostatky). Mnohdy tento druh služby využívají státní instituce. Zcela logicky zde externí projektové řízení překonává problém s kvalifikací zdrojů, které za tabulkové mzdy nelze opatřit. Nasazení externího projektového manažera je zkrátka mnohem flexibilnější a rychlejší než interní cesta.
Náš projektový manažer se ve spolupráci s Vaším koordinátorem nebo manažerem podílí na realizaci projektu. Na začátku spolupráce jasně vymezí kompetence a zodpovědnost projektového manažera. Projektový manažer provede úvodní audit projektu a ve spolupráci s ostatními členy týmu naplánuje nejbližší kroky včetně konečných termínů.
Sestaví se harmonogram prací a rozdělí se úkoly mezi členy týmu. Projektový manažer je určen k tomu, aby celý projekt organizoval, plánoval a hlídal. Po dobu realizace projektu projektový manažer zpracovává zprávu o stavu projektu, pro vedení společnosti.
Daňové odpočty na výzkum a vývoj
Výhody využití daňových odpočtů na VaV
- o tuto formu podpory může požádat jakákoli firma (vč. velkých podniků), která provádí výzkum/vývoj bez ohledu na oborové zaměření projektu, jeho místo či dobu realizace
- nižší administrativní náročnost ve srovnání s dotačními programy
- vyšší jistota získání podpory – v tomto případě spolu nesoutěží projekty různých subjektů, nevybírá je hodnotící komise – daňové odpočty na VaV je možné využívat pravidelně (každý rok)
Proč využít služeb 3P?
Klíčovým faktorem je zde identifikovat, zda zvažovaný projekt opravdu naplňuje definici výzkumu/vývoje dle příslušné legislativy
- 3P se specializuje na oblast VaV již dlouhá léta, s touto problematikou tak máme bohaté zkušenosti.
- Kromě toho můžeme svým klientům nabídnout i službu soudního znalce, který má oprávnění pro posuzování činností výzkumu a vývoje pro účely uplatnění podpor podnikání
Dále je důležité celý proces uplatnění daňových odpočtů zvládnout i po administrativní stránce. Přestože ve srovnání z dotačními programy je uplatňování daňových odpočtů na VaV výrazně méně náročné na „papírování“, pro firmu, která s odpočty na VaV nemá zkušenosti, může být i tato podpora administrativně náročná. Nejsou zde totiž předem dané formuláře a konkrétní návody, je třeba mít nastudovanou související legislativu.
- 3P má již své ověřené formuláře pro uplatňování odpočtů na VaV ve struktuře vyžadované ze strany FÚ.
- Naši odborníci znají související legislativu vč. prováděcích a metodických pokynů, judikaturu krajských či Nejvyššího správního soudu atd.
Soudní znalec
Pro veškeré činnosti a služby, které nabízíme klientům, využíváme expertních znalostí soudního znalce, který členem našeho týmu. Jeho specializací je posouzení a vymezení činností výzkumu a vývoje pro účely uplatnění podpor podnikání. Existují však případy, kdy je vhodné využít přímo jeho služeb – „kulatého razítka“. Jedná se např. o:
- Sestavování zpráv pro účely daňový odpočtů na výzkum a vývoj
- Při jednáních a sporech s institucemi a orgány poskytujícími podpory podnikání
- Konzultace v oblasti výzkumu a vývoje z pohledu možného uplatnění různých forem podpory
Investiční pobídky
Zvažujete realizaci větší investice v České republice? Investiční pobídky (IP) jsou dalším alternativním zdrojem veřejné podpory, tentokrát v oblasti investic.
Poradíme Vám, zda by mohl být Váš záměr podpořen v rámci investičních pobídek. Pokud ano, provedeme Vás celým procesem podání žádosti o investiční pobídku tak, aby pro Vás byla související administrativní zátěž minimální. Po schválení žádosti Vám zároveň pomůžeme nastavit Vaše interní procesy tak, aby byly dodrženy všechny nezbytné podmínky tohoto nástroje.
- analýza záměru z pohledu podmínek investičních pobídek
- zpracování žádosti o IP
- administrace IP